Anasayfa / Makaleler / 3D YAZICIYLA KÖK HÜCRELERDEN ORGANLAR ÜRETİLEBİLECEK

3D YAZICIYLA KÖK HÜCRELERDEN ORGANLAR ÜRETİLEBİLECEK

Heriot-Watt Üniversitesi’ nden bilim adamları kök hücreleri üretmek için devrim niteliğinde bir teknik geliştirerek , kök hücreleri üç boyutlu yazıcı  tekniğiyle üretmeyi başardı. Böylece kök hücreleri 3D baskılama ile üreterek, kolaylıkla organlara dönüşümleri sağlanabilecek.

Elde edilen veriler Biofabrication dergisinde yayınlandı. Geliştirilen metot sayesinde, bilim adamları ayarlanabilir mikro valflere sahip 3D yazıcıyla embriyonik kök hücreleri (hESCs) tabakalar halinde basabiliyor.  hESC tabakaları ise daha büyük çaplı dokuları oluşturarak, gerçek organları oluşturmak için kullanılabilir. Bilim adamları yeni geliştirilen teknik sayesinde, hayvan testlerini sonlandırmayı ve insanlar için gereken organları üretmeyi düşünüyorlar. Yani organ yetmezliği çeken insanlar yakın bir gelecekte yeni organlara sahip olarak, hayatlarına sağlıklı bir şekilde devam edebilecekler. Böylece kalp,böbrek,karaciğer, akciğer vb. gibi hayati önem taşıyan organlar hızlı bir şekilde üretilebilecek.

BBC’ ye konulan araştırmacılar, bunun gelecek için gerçekten umut vaat ettiğini ve böylece organ bağışı veya uygun donör aramanın bir gün biteceğini umut ediyorlar. Ayrıca böylece organın vücuda adapte olması için bağışıklık sistemini baskılamak gerekmeyecek ve vücut yeni organın  doğrudan kabul edebilecek.

Kaynak : http://www.dvice.com/2013-2-6/scientists-use-3d-printing-layer-stem-cells-organs