Pazartesi , Aralık 18 2017
Anasayfa / Astronomi / Yaşam İhtimali Olan Bir Gezegene Mesaj Yollandı

Yaşam İhtimali Olan Bir Gezegene Mesaj Yollandı

Gökbilimciler  yakın zamanda keşfedilen ve hayat bulunma olasılığı bir gezegen mesaj yolladılar. Canis Minor takım yıldızında Luyten Yıldızı olarak da bilinen GJ 273 yıldızının yaşanabilir bölgesinde bulunan GJ 273b’de su ve hayat bulunabileceği düşünülüyor. 12 ışık yılı uzaktaki gezegene gönderilen mesajın 25 yıl sonra cevabının gelme olasılığı var. Yani 2042 yılında başka bir medeniyetten cevap alabiliriz.

“Bunun bir getirisinin olması pek mümkün değil, fakat olursa bu bir hoş geldin getirisi olur, “,diyor METI başkanı Douglas Vakoch  (Dünya Dışı Akıllı Yaşamla Mesajlaşma Ulusal Kurumu) . METI dünya dışı akıllı yaşam arayan SETI’ye benzer bir kuruluş aslında.

Arecibo mesajının yıldönümünde yollanan mesajın güneş sistemindeki gezegenler, DNA yapısı, çizgi film benzeri insan görünüşü ve dünyadaki yaşama dair temel bilgiler içerdiği belirtiliyor.

Norveç’teki antenden 3 gün boyunca sekizer saat  mesaj yayınlnnadı. Vakoch mesajın basit ve anlaşılır olduğunu belirtiyor.

Mesaj sayma,aritmetik,geometri,trigonometri ve mesajın taşıdığıradyo dalgalarının tarifiyle başlıyor. Ayrıca saat, zaman gibi bilgilerle bizimkine dair bir hayat varsa anlaşılmayı bekliyor.

Kıyameti davet etmiş olabilir miyiz?

SETI topluluğu için bile uzaya mesajlar yollamak bazı çelişkileri de beraberinde getiriyor. Bunlardan biri insanlığın kimle konuştuğunun net olmaması. Diğer bir tehlike ise dünya dışı varlıkların dünyaya gelmesi.

Fizikçi Stephen Hawking ve diğerleri uzaylı medeniyle savaş başlatma ve medeniyetin bizimkinden çok daha gelişmiş olması nedeniyle bizi kolayca alt edebileceğine dair uyarıları oldu.

“Gökbilimciler ve SETI araştırmacıların  % 90’ı ve ben METI’nin potansiyel olarak tehlikeli olabileceği ve bunun iyi bir fikir olmadığını düşünüyor,” diyor Kaliforniya Üniversitesi’nden  SETI araştırmacısı Dan Werthimer.”  Bu aslında kaplan, aslan ve ayılar gibi tehlikeli hayvanların olduğu bir ormanda bağırmaya benziyor.”

Kaynak : https://www.newscientist.com/article/2153461-we-just-sent-a-message-to-try-to-talk-to-aliens-on-another-world/