Sorting by

×
BilimBilimsel GelişmeBiyolojiTıp ve SağlıkUzay-Zaman

2014’te Bilim Alanında Gerçekleşen En Büyük 5 Atılım

Bilim dünyasında 2014 yılında muhteşem gelişmeler yaşandı. Science dergisi tarafından oylamaya sunularak, seçilen en iyi 5 gelişme bu haberimizde yer alıyor.

1. DNA Zincirini Genişleterek Yeni Amino Asitler Sentezletmek :Normalde DNA zincirinde 4 farklı nükleotit bulunur. Guanin-Sitozin ve Adenin-Timin çiftleri doğada bulunsa da, bilim insanları X ve Y adı verilen 2 yeni baz daha ekledi. Genetik olarak modifiye edilen E.koli bakterisinden ekstra bir DNA alfabesi alınarak genişletilen yarı sentetik mikropta 6 farklı baz kullanıldı. Normal DNA zincirlerinde sadece G,C,T,A bulunurken yeni DNA zincirinde ilk kez X ve Y adı verilen iki farklı baz zinciri daha kullanıldı. Diğer bazlarla bağlanarak DNA zincirine tümüyle entegre olan bazlar sayesinde bu yarı-sentetik mikrop tümüyle eşsiz oldu.Sonraki adım ise bu ekstra DNA bazlarını kullanarak normalde organizmalarda olmayan proteinleri sentezlemek .genetik alfabe 6lı
  2. Hepatit C için Kolay Tedavi Yöntemi : 2011 Mayıs’ına kadar Hepatit C virüsüne karşı tek tedavi 48 haftalık ribavirin hapları ve haftalık interferon e njeksiyonları yapılmalıdır. Bu tedavinin ciddi yan etkileri vardır ve genelde işe yaramaz. Bu ay piyasaya yeni sürülen iki ilaç doğrudan HCV’ye karşı savaşıyor ve yan etkileri daha az. 8 haftada tedavi imkanı veren ilaç en büyük dezavantajı ise fiyatı, tek bir hap  1000 dolara geliyor.hepatit C tedavisi
  3.  Diabeti Tedavi Edecek Kök Hücreler : 10 yıldan uzun süredir yapılan denemelerden sonra insan kök hücrelerini, insülin hormonu salgılayan pankreatik β hücrelerine dönüştürüyor. Reçete ise çok kompleks; hücreler embriyonik kök hücrelerden ya da yeniden programlanmış yetişkin hücrelerinden üretiliyor. Bu nedenle ekildiğinde , diabetiklerin bağışıklık sistemi tarafından reddedilebiliyor . Fakat bu ilerleme sayesinde şeker hastalığının tedavisine bir adım daha yaklaşıldı.                      diyabet
  4. Genç Kanla Yaşlıyı Gençleştirmek : Genç ve yaşlı farelerin dolaşım sistemleri incelenerek, yaşlanan farelere genç fare kanı verildiğinde beyin kas hücrelerinin gençleştiği görüldü. Doktorlar artık genç donörlerden alınan kan plazmalarını Alzheimer hastalarında test etmeye başladı.yaşlılık
  5. Kuyruklu Yıldıza İnmek : Evet 2014 yılında bir kuyruklu yıldızı incelemeyi başardık. Avrupa’nın en hırslı görevi 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyruklu yıldızına Rosetta uzay aracının çamaşır makinesi büyüklüğünde Philea uzay aracını indirmesiyle başarıya ulaştı. Normalde 100 kg civarında olan sonda kuyruklu yıldızın düşük çekimi nedeniyle 1 grama düştü. Üç kez yerinden oynayan sondanın bulduğu sonuçların şaşırtıcı olduğu belirtiliyor.

philae 3 kez