Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Astronomi / 13 NİSAN 2029′ DA APOPHİS ASTEROİTİ DÜNYA’ YI ES GEÇECEK

13 NİSAN 2029′ DA APOPHİS ASTEROİTİ DÜNYA’ YI ES GEÇECEK

2004’ de Aphosis asteroiti (küçük gezegen) keşfedildiğinde astronomlar  13 Nisan 2029’ da asteroitin Dünya’ ya çarpma olasılığını % 2,4 olarak hesaplamışlardı. Asteroitin büyüklüğünün 325 metre olduğu ve çarpması halinde  yüzlerce megatonluk bir bombanın patlamasına eşdeğer bir patlama yaratacağı öngörülüyordu.

Fakat , yeni yapılan bir analiz ise Apophis asteroitinin Dünya’ nın 31,300 km uzağından  geçerek, 2029’ da Dünya’ yı es geçeceğini gösterdi.  Hatta 2036’ da tekrar es geçeceği de belirtiliyor. Apophis asterotinin Dünya’ ya çarpma olasılığının bir milyonda bir olduğu belirtiliyor.

Asteroitler  Dünya’ ya yaklaştığında Yakın Dünya Objesi (Near Earth Object- NEO) olarak adlandırılıyor. Astronomlar bu objeleri çok dikkatli takip ederek, Dünya’ ya çarpma olasılıklarını hesaplıyorlar. Eğer tehlike arz edecek bir durum olursa, Dünya’ yı önceden uyarmak en büyük görevleri.

Ayrıca kuyruklu yıldızlarda Dünya’ ya çarpma  olasılığına sahipler, fakat güneş sisteminde kuyruklu yıldızların asteroitlere oranı sadece 100’ de 1 .

Yeni keşfedilen asteroitlerden “ 2012 DA 14” ise 15 Şubat 2013‘ de Dünya’ nın ekvatorundan 35,786 km yüksekten geçecek. Bu asteroit iletişim uydularının hemen aşağısından geçecek. Asteroit Avrupa,Asya,Avustralya ve Afrika’ dan gözlenebilecek . Asteroid akşam gözlenebilmesi bekleniyor. Asteroit parallaks etkisi yaratacak.

2012 DA 14 asteroiti

NASA’ dan bilim adamları 2012 DA14 asteroitinin çarpma olasılığının olmadığını belirtiyor. Bu asteroitin 45 metre çapında olduğu belirtiliyor. Asteroitin ağırlığının 120000 ton olduğu belirtiliyor.

En son geçen sene bir minibüs büyüklüğündeki göktaşı,  dünya atmosferine 103,000 km/ saat gibi yüksek bir hızda  girerek Kuzey Kaliforniya’ ya düşmüştü. Bu meteorun atmosfere girmeden önceki kütlesinin  45,000 kg civarında olduğu fakat atmosfere girerken bunun büyük kısmının yandığı belirtiliyor. Göktaşı atmosferde yandıktan sonra sadece 900 g civarında kaldı. Eldorado batısında kalan Coloma ve Lotus kasabalarına düşen parçacıklar bölge sakinleri tarafından toplandılar. Bu göktaşının oldukça değerli olduğu biliniyor.

Kaynak: http://www.space.com/19226-asteroid-apophis-gives-earth-a-close-shave-in-2029-infographic.html