Perşembe , Haziran 22 2017
Anasayfa / Bilim / 110 Yaşından Fazla Yaşayanların Neden %95’i Kadın?

110 Yaşından Fazla Yaşayanların Neden %95’i Kadın?

Araştırmacılar, uzun yıllar boyunca yaptıkları çalışmalarda yaşlanmanın cinsiyetlere göre farklılık gösterdiğini belirlediler. Yapılan ölçümler sonucunda kadınların erkeklere oranla  daha uzun yaşadıkları tespit edildi. Bugüne kadar araştırmacılar bu duruma net bir açıklama getiremiyorlardı. Fakat Stanford Üniversitesi’nden Ben Dulken ve Anne Brunet, bu duruma bir açıklama getirmiş olabilirler.

Kilit Oyuncu: Östrojen

kökhücreyaşlanma

Östrojenin kök hücreler üzerindeki bazı etkileri uzun zamandan beri biliniyor. Östrojen; kan kök hücrelerinin artırılmasından beyindeki hücrelerin yenilenmesine kadar birçok etkiye sahiptir. Yapılan son araştırmalar; östrojen takviyesinin erkek farelerde yaşam süresini bir hayli uzattığını gösterdi. Ayrıca kısırlaştırılmış erkekler üreyebilen erkeklere göre yaklaşık 14 yıl daha uzun yaşayabiliyor.

Tabi ki kök hücre yaşlanmalarının cinsiyetler üzerine genetik olarak nasıl bir etkide bulunduğuna dair yeni ve detaylı araştırmalara ihtiyaç vardır. Araştırmacılar, bir faredeki genlerin bir cinsiyetin yaşam süresine katkı sağlarken diğer cinsiyetin yaşam süresine herhangi bir katkı sağlamadığını da tespit ettiler. Ayrıca ikizler araştırmalarında erkeklerin dişilere göre daha kısa telomerlere sahip oldukları biliniyor.

“Cinsiyet, uzun ve sağlıklı yaşamanın anahtarıdır. Ayrıca en etkili yaşlanma regülatörü cinsiyettir.”

Kaynak:

Cell Press. “Why are 95% of people who live to 110 women? You’re as old as your stem cells.” ScienceDaily. www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150604141903.htm (accessed June 7, 2015).

Hakkında Konuk Yazar