Pazartesi , Mayıs 29 2017
Anasayfa / Bilim / 11.000 METRE DERİNLİKTE MARİANA ÇUKURU’ NDA MİKROBİYAL YAŞAM BULUNDU

11.000 METRE DERİNLİKTE MARİANA ÇUKURU’ NDA MİKROBİYAL YAŞAM BULUNDU

Mariana Çukuru okyanusun  en derin yeri olarak biliniyor. 11,000 metre derinlikteki okyanusun kalbinde olağanüstü basınca rağmen, gerçekten mikrobiyal bir hayat olduğu keşfedildi.

Araştırma makalesinin yazarlarından Dr. Robert Turnewitsch, “Derin denizlerin en derin noktaları, kesinlikle ölü bölgeler değil” dedi.

Bilim insanları üç yıl önce denizin 11,000 metre derinliğine robot oksijen ölçüm cihazı  yolladı ve araç çeşitli numuneler topladı. Bilim adamları denizin derinliklerinde çok yüksek seviyede oksijen tüketimi keşfettiler. Bunun anlamı oksijen tüketen mikroorganizmalar .

Bu bulgular oldukça şaşırtıcı çünkü bu kadar derinde besin bulmak çok zor. Denizin bu kadar dibinde besin olmasının çok düşük bir olasılık olduğu, çünkü 3700 metre derinlikte bile sadece %1 -2 civarında organik besin bulunduğu tahmin ediliyor. Ayrıca 6000 metre derinlikte bile normalden iki kat fazla oksijen tüketimi olduğu  keşfedildi. Hatta Mariana Çukuru’ ndaki bazı çökeltilerde 6000 metrede olduğundan daha fazla bakteri olduğu tahmin ediliyor.

Mariana Çukuru’ nda sanıldığında çok daha fazla miktarda besin bulunduğu, bu nedenle çukurda mikrobiyal yaşamın oldukça fazla olduğu  belirtiliyor.

Çukurda aktivitenin oldukça çok olduğu bu nedenle gezegenimizin karbon dönüşümü ve ikliminde önemli bir paya sahip olabileceği belirtiliyor.

Diğer taraftan, geçen sene film yapımcısı James Cameron da çukura inmişti. Cameron’ ın geçen seneki sözü bilim çevrelerinde şimdiden alay konusu olmaya başladı . Cameron geçen sene Mariana Çukuru  için şöyle demişti;  “ Steril, neredeyse çöl gibi bir yer. “ demişti.

Kaynak : http://www.popsci.com/science/article/2013-03/mariana-trench-full-microbial-life-expedition-finds?src=SOC&dom=tw