Anasayfa / Makaleler / Sigarayı Bırakınca Neden Kilo Alındığı Açıklandı

Sigarayı Bırakınca Neden Kilo Alındığı Açıklandı

Sigara içenler genelde sigarayı bırakınca neden kilo alırlar hiç düşündünüz mü ? İsveç Ulusal Bilim Kuruluşu’nun( Swiss National Science Foundation – SNSF) yaptığı araştırmaya göre, sigara bırakılınca kalori alımı arttığından değil bağırsakların iç florasının değişiminden dolayı kilo alımı gerçekleşiyor.

Sigara bağımlıları sigarayı bıraktığında, bağımlıların % 80’ e kadarında ortalama 7 kilo aldıkları belirtildi. Peki sigara içenler aynı kaloriyi aldıkları halde neden halen kilo almaya devam ediyorlardı ?

Zürich Üniversitesi Hastanesi’nden Gerhard Rogler ve diğer araştırmacılar bağırsak florasındaki bakteriyel çeşitliliğin kompozisyonunun değişimi üzerine çalışıyorlar. PLoS One jurnalinde yayınlanan araştırmaya göre, sigara bırakıldığında obezitede görüldüğünün benzeri bakteriler bağırsak florasını yeniden ele geçiriyor.

Gayta numunelerinin kıyaslanması

Rogler  ve İsveç Ulusal Bilim Kuruluşu’ndan meslektaşları , dışkılarda bağırsak bakterilerinden kalma genetik materyaller keşfetti. 20 farklı kişiden 9 hafta boyunca alınan gayta numunelerini çalışan bilim adamları, 5 sigara içen, 5 içmeyen ve 10 sigarayı bırakan üzerinde sigarayı bırakma sonrası etkileri çalıştılar. Sigarayı bırakanların sigarayı bırakmasından sadece 1 hafta sonra başlayan testlerde bulunan sonuçlar gerçekten ilginç. Normalde sigara içenler ve içmeyenlerin gaytaları arasında çok bir fark bulunmazken, sigarayı bırakanların bağırsaklarında  büyük bir değişim gözlendi. Proteobacteria ve Bacteroidetes fraksiyonlarında görülen artış Firmicutes ve Actinobacteria phyla ‘ dan kaynaklanıyor. Aynı zamanda sigarayı bırakan sübjeler yeme-içme alışkanlıkları aynı olsa da (biraz içkiyi arttırsalarda)  ortalama 2,2 kilo aldılar.

Benzeri bir çalışma daha önce obez ve normal fareler üzerinde yapılmıştı. Farelerde de Proteobacteria ve Bacteroidetes fraksiyonlarında benzeri artış gözlenmişti. Yani yeni barsak florasının besindeki enerjiyi daha verimli kullandığı söylenebilir.

İsveçte pek çok hastane ve doktor birlikte çalışarak barsak için hastalıkları daha iyi anlamak için çaba sarf ediyor.

Kaynak :

1. Luc Biedermann, Jonas Zeitz, Jessica Mwinyi, Eveline Sutter-Minder, Ateequr Rehman, Stephan J. Ott, Claudia Steurer-Stey, Anja Frei, Pascal Frei, Michael Scharl, Martin J. Loessner, Stephan R. Vavricka, Michael Fried, Stefan Schreiber, Markus Schuppler, Gerhard Rogler. Smoking Cessation Induces Profound Changes in the Composition of the Intestinal Microbiota in Humans.PLoS ONE, 2013; 8 (3): e59260 DOI:10.1371/journal.pone.0059260